Featured

Storyscaping – povești care creează povestea

La Congresul Național al Studenților la Comunicare am învățat lucruri noi, concepte vechi repovestite și am descoperit multe campanii faine.

De la Paul Markovits am aflat că storyscapingul reprezintă de fapt esența a 30 de ani de marketing, pornind de la integrated marketing până la storytelling. Paul ne-a vorbit despre schimbare, spunându-ne că este bine să ne reinventăm odată la doi ani și ne-a reamintit că NU toate ideile mari sunt pe bani mulți.

Conceptul de storyscaping face consumatorul să fie personaj în poveste, iar brandul este cel care ajută consumatorul să evolueze. Așadar numai vorbim de brandul care este personaj, ci de consumator. Se crează astfel mai multe universuri paralele, iar fiecare mediu (outdoor, radio, tv) prezintă o altă poveste, înglobată în povestea finală.

Lorand Balint ne-a exemplificat conceptual de storyscaping prin campania desfășurată pentru Federația Română de Handbal. Campania a pornit de la dorința de a-i face pe români să fie mândri de handbalul românesc. Astfel, media de aur câștigată de echipa de handbal feminin la Campionatul Mondial din 2014 a fost pilită, iar pulberea rezultată a fost amestecată cu ceva substanță și aplicată pe fiecare poster transmis de FRH în țară. Sloganul ”Exită aur în fiecare din noi – Ambiția îl scoate la iveală” evidenția realitatea și în plan simbolic, dar și fizic – puteți vedea filmulețul aici.

Ioana Mucenic – Managing Partener Pastel a încheiat prima conferință a zilei și ne-a vorbit despre faptul că brandul se extinde atât de mult, încât crează universuri paralele. Storyscapingul este cel care aduce brandul într-o lume reală, înfățișând povești de sine stătătoare care împreună formează o poveste mai mare. Experiențele create de brand pot fi:

  • Educational – oamenii vor să învețe
  • Escapism – oamenii vor să facă
  • Entertainment – oamenii vor să vadă
  • Esthetic – oamenii vor să fie acolo

Mihai Costache ne-a spus că nu este nevoie să scrii mereu o poveste nouă, ci să ai capacitatea de a spune complet altfel o poveste veche, iar provocarea este de a crea reclame care arată ca niște povești, nu ca niște reclame. Campania Dacia prezentă la Gaudeamus în 2014, ”Parfum de carte” a reprezentat un studiu de caz bun pentru a ilustra o campanie creatoare de povești.

De la Sorin Psatta am învățat că ”NU trebuie să fii original, ci să fii fresh”, iar Vasile Alboiu, ne-a prezentat campanii cu aromă de povești, una din ele fiind ”Răscoala mustăților de lapte”.

Rezumatul Congresului Național al Studenților la Comunicare: tineri curioși, organizatori atenți, speakeri extraordinari, subiect inedit.

Storyscapingul este despre povești care creează povestea. Povestea brandului. Povestea ta!

 

0

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *