Featured

Lecția de antreprenoriat la Zilele Biz!

Luni, 9 noiembrie a început maratonul la Zilele Biz, la startul căruia s-au aliniat antreprenori de renume din industria românească. Dornică de a cunoaște mai multe despre antreprenoriatul românesc, m-am bucurat de lecțiile primite de la managerii și antreprenorii prezenți.

Ziua a fost deschisă de Radu Georgescu, Fondator Gecad Group, care ne spunea că din cele 37 de afaceri începute, doar 6 au avut succes. Așadar, în antreprenoriat lecția nr 1 este reprezentată de perseverență, iar modul de a câștiga în afaceri este acela de a face lucrurile la care te pricepi foarte bine. Radu spunea că ”fiecare e cel mai deștept acolo unde este domeniul lui”, iar majoritatea afacerilor de succes, au fost conduse de 2 oameni: unul centrat pe interior, iar celălalt centrat spre exterior.

De la Biz am aflat și care sunt cei 3 piloni ai antreprenoriatului

  • Ideea – viziunea
  • Capacitatea de execuție – contează în proporție de 80 %
  • Chimia – dacă ne potrivim pentru a lucra împreună

Greșeala multor antreprenori este aceea că se concentrează foarte mult asupra ideii, ignorând faptul că execuția este cea care poate face diferența dintre o afacere de succes și una eșuată. ”Google nu a fost primul motor de căutare, iar Facebook nu a fost prima platformă de social media”, însă execuția a fost cea care a primat.

Te-ai gândit vreodată de la ce vine FAN Courier? Ei bine, FAN înseamnă Felix, Adrian și Nicolae, cei 3 prieteni care au pus bazele afacerii începută în 97. Într-o lume tot mai digitalizată, astăzi provocarea este aceea de a reinventa curieratul românesc.

De la Dragoș Petrescu, Fondator City Grill am învățat că pentru a fi antreprenor în zona de food și nu numai înseamnă să ai foarte multă resposanbilitate. Nicolai Tand sau ”Florin Piersic al bucătăriei românești” ne-a îndulcit cu accentul său maramureșean, împărtășindu-ne din pasiunea sa pentru mâncare și ceea ce face, iar Radu Tănase de la Calif ne-a vorbit despre nevoia continuă de perfecționare a serviciilor pe care le oferă.

Care sunt problemele antreprenorilor români? Lipsa capacității de sinteză, faptul că nu au cunoștințe de marketing și de cele mai multe ori nu știu să delege, însă mulți dintre ei învață că nu știu tot.

Prin poza de mai sus m-am alătura campaniei Perceptum la Zilele Biz, care se numește #ungestsimplu și pentru fiecare poză făcută la standul lor, ei donează o jucărie unui copil. Nu-i așa că-i faină ideea?

Acestea au fost câteva din gândurile surprinse la Zilele Biz în cadrul zilei de antreprenoriat.

Zilele Biz – pentru cei care știu că nu știu tot!

 

2

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *