Featured

Management la 360 de grade

Evenimentul organizat de Revista Biz, Management 360 a reunit manageri și antreprenori din industrii diferite, care au împărtășit din experiența lor de business. Prima sesiune a conferinței, care a tratat ingredientele necesare în drumul spre top management, a fost deschisă de Violeta Luca – Microsoft România, care ne-a împărtășit din lecțiile de management învățate de-a lungul timpului:

  • nu trebuie să cauți oameni care să fie la fel ca tine, ci să cauți oameni complementari cu tine, alături de care să faceți lucruri extraordinare împreună
  • să identifici lucrurile care nu funcționează, iar aici contează mult și contextul în care ești
  • arată-mi ce măasori ca să îți spun cine esti – pentru o companie care spune că e important clientul și nu are nici un indicator despre satisfacția clientului înseamnă că există o disonanță între ce comunică compania și ce face ea de fapt
  • cu cât urci mai sus și capeți putere, ai impresia că le știi pe toate, iar atunci devine complicat să îi faci pe membrii echipei să se simtă valoroși

Violeta ne-a vorbit despre cultura performanței care se manifestă în comportamente, idei, atitudini, iar cultura de performanță a unei companii poate să încurajeze mult progresul și dezvoltarea continuă sau dimpotrivă aceasta poate fi una conservatoare. Cum ne putem da seama de cultura performanței unei companii? În funcție de gradul de toleranță al acelei companii, sau mai bine zis de lipsa toleranței.

Despre cum putem căpăta claritate în business, Violeta ne-a trasat 5 întrebări critice:

  1. de ce existăm
  2. cum ne comportăm
  3. cum reușim
  4. ce este cel mai important acum
  5. cine face ce și până când

Dragoș Sârbu, CEO Flanco, ne-a trasat câteva din calitățile pe care un CEO ar trebui să le aibă:

  • un acut simț al responsabilității, întrucât succesul în management este să îi faci pe ceilalți să creadă că decizia pe care ai luat-o tu este luată de ei și să îi lași să o implementeze
  • consecvența – pleci la drum cu un plan pe care urmărești să îl îndeplinești, iar oamenii de succes nu schimb în timpul evenimentelor ceea ce au gândit foarte bine la început
  • răbdare, pentru că lucrurile vin de la sine datorită pasiunii pe care o arăți în fiecare etapă a vieții tale

Printre prioritățile unui CEO se numără cash flow-ul, profitul, echipa, clienții, partenerii și vânzările, iar succesul unui CEO derivă din modul în care reușesc să jongleze cu aceste lucruri.

De la Nineta Ceas – Telekom România am învățat că norocul este ceea ce se întâmplă atunci când pregătirea se întâlnește cu oportunitatea. Pentru a fi un manager pregătit este important să:

  1. to know – acele cunoștințe necesare desfășurării în bune condiții ale jobului. Uneori nu este suficient doar să știi, cât să fi trecut prin cursuri tehnice, profesionale, certificări și acreditări
  2. to do – cum mă poate ajuta ceea ce știu ca să pot face mai bine/mai ușor/mai plăcut – not just do it.
  3. to feel – emoțiile sunt cele care fac diferența între manageri care vor sa devină manageri și manageri care stau cu frâna trasă (nu sunt ok să știu că de decizi mea depind x, y oameni/situații)

Viorel Panaite – Human Invest ne-a vorbit despre leadership prin valori și scop și ne-a încurajat să reflectăm la valorile pe care le avem pentru că ele ne influențează mai mult decat credem – valorile generează deciziile cheie pe care le luăm, sunt sursa creativității noastre și este extrem de important ca să știm să le activăm. 

Cea de-a doua sesiune a avut în centrul atenției conceptul de corporate well-being și cum lucrezi cu generația Y, iar cel mai mult mi-a plăcut intervenția lui Radu Mărgărit – Human Capital Solutions, care ne-a prezentat pe larg rezultatele unui studiu întreprins de echipa sa pe o perioadă de 6 luni despre cum este generația Y. Printre valorile generației Y se numără: viața privată, imaginea personală, plăcerea, simplitatea și sensul în viață. 

Despre viața privată, generația Y pune accent pe life work balance nu pe work life balance. Ce pot face managerii pentru acești tineri? Să le ofere un program de lucru flexibil și libertatea de a folosi tehnologia pentru a fi în contact permanent cu familia și prietenii.

În privința imaginii persoanele, un millenial face în jur de 9 selfie-uri pe săptămână – aprox 54 h pe an. Astăzi un copil de 6 luni are în medie mai multe fotografii decât un rege cu ani în urmă. Ce pot face managerii pentru Millenials? Să ofere mai mult feedback și mai multă încurajare, și să facă vizibile realizările angajaților lor.

Pentru tinerii generației Y, când vine vorba de plăcere la locul de muncă este extrem de important să le placă echipa și șeful, atmosfera la muncă să fie fun, dar mai ales să le placă ceea ce fac. Ce pot face managerii? Să ofere un mediu de lucru plăcut și un stil de management democratic.

Când spunem simplitate, spunem trecerea de la ”generația cu cheia la gât” la generația cu ”telefonul la gât”, sau aș zice eu în buzunar. Astăzi când nu știm ceva dăm un telefon, cautăm pe Google și abia mai apoi ne gândim la o rezolvare. Ce pot face managerii? Valorificarea capacității tinerilor de a găsi soluții într-un mod atipic.

În ceea ce privește sensul în viață, pentru generația Y este important să știm cum contribuie munca noastră la realizările firmei, vrem să știm că suntem mai mult decât o rotiță într-un mecanism uriaș. De asemenea dacă generațiile anterioare doreau bani ca să își poată cumpăra casă și mașină, generatia Y nu are nevoie sau are deja. Ce pot face managerii? Să se implice pe bune în activități de tip CSR, și nu doar de pe buze și să realizeze corelații vizibile între activitatea desfășurată și rezultatul final.

A fost o plăcere să reprezint organizația IAA Young Professionals la eveniment și să învăț din lecțiile asimilate de acești profesioniști într-un eveniment cu manageri, despre manageri, pentru manageri aspiranți.

Sursă foto: Vali Mirea Photography

 

0

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *